Följ med dina kunder till skidbacken

Via http://www.tsreklam.se/kategori/klader-med-tryck/mossor-med-tryck/ kan man få reda på mycket om fördelarna med att låta sitt företags logotyp tryckas på en mössa. T&S Reklam erbjuder sina kunder mössor med tryck till ett förmånligt pris. Mössor är bra som en slags reklampelare då användaren rör sig runt med mössan på. Fasta stilla reklampelare passerar människor, men med mössor blir det att man tittar efter en extra gång vad det står på ett helt annat sätt än när man går förbi en reklampelare utmed gatan. Man kan på detta sätt följa med sina kunder både till skidbacken, på promenaden, på semestern och så vidare.

Möt likasinnade på grund av din mössas budskap
Det är ännu mer av vikt om det är en organisation som man väljer att marknadsföra på detta sätt. Inom en organisation kan det finnas politiska frågor och en viss värdegrund som man gärna vill framhålla genom att låta organisationen komma till tals på en mössa. Det kan exempelvis leda fram till ny vänskap, nya tankar inom organisationen och ett ökat intresse för organisationen. En mössa eller en tygväska brukar vara ungdomarnas sätt att själva göra reklam för vissa organisationer eller företag som de delar åsikter med. Vissa politiska partier har till exempel tygväskor som de säljer på sina hemsidor som man kan köpa och använda för att ge partiet uppmärksamhet i samhället.

Ungdomens makt
Ungdomar har kraft och en positiv syn på framtiden. De kämpar vidare när resten av samhället har blivit trötta på att försöka skapa ett bättre samhälle. De skanderar och de demonstrerar, de skapar utan resurser vackra ting som vuxna aldrig hade kunnat drömma om. De låter även sin personlighet komma till uttryck genom sitt yttre. Deras kläder, deras hår, deras smycken, deras tatueringar och så vidare betyder någonting för dem. Deras klädkoder kan bara förstås av dem själva, men de vet direkt om det är en frände eller en fiende framför dem i kassakön bara genom att titta på skorna eller håret bakifrån. Deras sätt att bära organisationers logotyper är därför en helt annan sak än när vuxna gör det. En man i 50 års- åldern kan stå i kassakön med en mössa med ett tryck som han inte ens vet vad det betyder bara för att han råkat få den någonstans och är totalt ointresserad av vad han har på sig för mössa så länge den håller honom varm. Grabben i 20 års- åldern, däremot, han har total kontroll över sin mössa och vad den representerar.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *